Începutul de an aduce noi provocări pentru Bloom. Una dintre ele este costumul de business. Ne propunem să rescriem povestea lui, însă nu putem rescrie povești fără să cunoaștem originea poveștii.

secolul XX : ORIGINI

Povestea costumului de business începe la începutul secolului XX, când adoptarea unor noi stiluri de viață au determinat și adoptarea unor noi stiluri vestimentare.

Femeile au început să se implice treptat în educaţie şi în afaceri, ceea ce impuneau haine mult mai practice, care să impună seriozitate şi profesionalism.

Marii designeri francezi le-au eliberat pe femei de povara corsetului,şi au introdus în garderoba feminină detalii preluate din vestimentaţia bărbaţilor.

perioada Primului Război Mondial: NOUTATE

Coco Chanel, revoluţionează vestimentaţia feminină de pănâ atunci. Influența ei evocă o nouă abordare modernistă asupra modei și « rămâne una dintre cele mai fascinante femei din istoria modei ».(Gabrielle Bonheur)

anii ’20 : SIMPLITATE

Costumul era un ansamblu vestimentar compus din două sau trei piese şi păstra o imagine feminină, deşi era mult mai practic şi mai confortabil. Noua “uniformă” cu jachetă/sacou şi fustă a devenit rapid alegerea preferată a femeilor, atât a celor care munceau, cât şi a celor care erau casnice.Prin eleganţa și simplitatea lui, costumul a primit imediat statutul de « preferat ».

anii ’30 : PRAGMATISM & PANTALONI

Constângerile aduse de marea criză a anilor ’30, au forţat femeile să muncească şi să renunţe la evenimentele de seară. Femeile își doreau o imagine serioasă, deşi resursele financiare şi timpul le erau mult limitate.

După al doilea Război mondial, costumul a devenit un articol vestimentar indispensabil în garderoba feminină, schimbările ce au urmat fiind la nivelul siluetei, al materialelor sau al proporţiilor.

Anii ’30 au presupus pentru vestimentația feminina  introducerea pantalonilor. Pantalonii erau simbolul puterii şi al masculinităţii, şi reprezentau totodată diferenţierea clară între sexe, un important semnal că femeile deveneau tot mai competitive cu bărbaţii.

Cu toate astea, pantalonii au fost acceptaţi cu drepturi depline în garderoba doamnelor, în perioada anilor ’60-’70, când au apărut pentru prima dată şi pe podiumul prezentărilor de modă. Yves Saint Laurent este couturierul care a introdus in anul 1967, celebrul „Le Smoking” în garderoba feminină.

anii ’80 : APOGEUL COSTUMULUI DE BUSINESS

Costumul şi taiorul au devenit uniforma zilnică a femeilor, iar în anii ’80 aceste articole vestimentare au atins apogeul, fiind recunoscute ca „power suit”. Venirea lui Margaret Thatcher la conducerea guvernului britanic şi egalitatea între sexe deja implementată, au plasat din nou femeile în atenţia lumii.

secolul XXI: STUDIO BLOOM ÎȘI PROPUNE SĂ RESCRIE POVESTEA COSTUMULUI

Femeia secolului XXI a evoluat și s-a transformat o dată cu istoria, a evoluat și s-a dezvoltat paralel cu ea.

Vom rescrie povestea costumului de business, plecând de la femeia de azi, care este sofisticată și autentică, dar simplă și practică în același timp.

Bloom își propune să ofere oricărei femei un costum cu atitudine.

Fii parte din povestea noastră!

Leave a Reply